סופית: בוטל המס על הכלים החד פעמיים

איתי גדסי No Comments on סופית: בוטל המס על הכלים החד פעמיים

בוטל המס על החד פעמי אותו השית שר האוצר הקודם אביגדור ליברמן. השרה להגנת הסביבה עידית סילמן שהייתה חברה איתו בקואליצייה הקודמת התנגדה לביטול, והציעה לגבש חלופה

צילום: Yonatan Sindel/Flash90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בהמשך להנחייתו של שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ ולאחר שהצו פורסם להערות הציבור, ממשלת ישראל אישרה באופן סופי את ביטול המס על החד פעמי.

שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳: "הבטחנו וקיימנו. אני קורא לאזרחי ישראל לבדוק מול הקמעונאים ובעלי המכולות את הורדת מחיר החד פעמי, המאבק ביוקר המחיה זה מאבק של כולנו".

כזכור, בהתאם להחלטת ממשלה 261 מיום 1 באוגוסט 2021 בעניין הפחתת השימוש בכלים חד-פעמיים מפלסטיק, החל מנובמבר 2021 מוטל מס קניה בשיעור של 11 ₪ לק"ג על כלי פלסטיק ו- 3.3 ₪ לק"ג על כלים חד- פעמיים מנייר המכילים פלסטיק, החלטה זו בוטלה.

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני הגיב: "אני מברך את שר האוצר בצלאל סמוטריץ' על החלטת הממשלה לבטל סופית את 'מס ליברמן' על הכלים החד פעמיים שנועד לפגוע בראש ובראשונה במגזר החרדי. זה היה אחד ההתחייבויות שלנו שנעשה עם הקמת הממשלה, ואכן העברנו בשבוע שעבר בועדת הכספים את המקור התקציבי לביטול המס והיום זה בוטל סופית ואני שמח על כך".

על אף היותה בממשלה שהתחייבה מל כל במה אפשרית על ביטול המס, השרה להגנת הסביבה, עידית סילמן, התנגדה לביטול מיסוי כלים חד פעמיים בישיבת הממשלה. לדבריה, "אני מודה לראש הממשלה בנימין נתניהו על ההחלטה היום בישיבת הממשלה להביא חלופה תוך שישה חודשים יחד עם שר האוצר בצלאל סמוטריץ לצמצום הצריכה של הכלים החד פעמיים. אנו נגבש חלופה מיטיבה ונכונה לכלל אזרחי מדינת ישראל".

השרה הוסיפה: "מלכתחילה מדינת ישראל היתה צריכה להוביל מהלך הדרגתי ונכון של שינוי היוצר תהליכים ולא להנחית החלטה שמעוררת אנטגוניזם כלפי ציבור מסויים. מאחר והמס הוכיח את עצמו והביא להפחתה משמעותית בצריכה ולצמצום הנזקים הסביבתיים והבריאותיים שנגרמים מהשימוש בכלים חד פעמיים ומתוך מחויבות לסביבה ולבריאות הציבור אין לבטל מיסוי זה ללא חלופה ראויה".

עוד הוסיפה השרה סילמן ואמרה בישיבת הממשלה: "אני ערה להסכמים הקואליציוניים ולמחויבות של חברי הממשלה לקיומו. בשבועות האחרונים ירדתי לעומקם של דברים ונחשפתי ביתר שאת לנזקים העצומים של הכלים החד-פעמיים בכלל הרבדים הסביבתיים והבריאותיים".



0 תגובות